
CO ROBIMY W LISTOPADZIE?
TEMATY KOMPLEKSOWE:
Album rodzinny.
· Mała i duża ojczyzna.
· Ja i moje ciało.
· Przygotowania do zimy.
CELE:
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia tęsknoty, rozwijanie umiejętności rozpoznawania uczuć innych osób, doskonalenie zdolności wyrażania emocji i rozmawiania o nich,
· - kształtowanie uczucia miłości i szacunku do ojczyzny, zapoznanie z pojęciem „obywatel”, wdrażanie dzieci do odpowiedzialności za najbliższe otoczenie,
· - rozwijanie umiejętności obserwacji i rozumienia relacji międzyludzkich, kształtowanie umiejętności reagowania na zachowania innych ludzi, ćwiczenie asertywności, doskonalenie umiejętności przestrzegania ustalonych w grupie zasad zgodnej i bezpiecznej zabawy,
· - rozwijanie wiedzy przyrodniczej, kształtowanie umiejętności obserwacji przyrody, doskonalenie umiejętności okazywania empatii wobec świata przyrody.
PIOSENKA:
„MOJA WESOŁA RODZINKA”
(Stanisław Julian Karaszewski)
1. My rodzinę dobrą mamy,
Zawsze razem się trzymamy!
I choć czasem czas nas goni,
My jak palce jednej dłoni!
Ref. Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad
To wesoły jest mój świat!
2. Mama zawsze kocha czule,
Ja do mamy się przytulę.
W bólu, żalu i rozterce,
Bo ma mama wielkie serce!
Ref. Mama, tata, siostra, brat…
3. Z tatą świetne są zabawy,
Z nim świat robi się ciekawy!
Tata kocha lecz inaczej,
Uspokaja kiedy płaczę.
WIERSZ:
„Kto ty jesteś?”
(Władysław Bełza)
Kto ty jesteś?
Polak mały.
Jaki znak twój?
Orzeł biały.
Gdzie ty mieszkasz?
Między swemi.
W jakim kraju?
W polskiej ziemi.
Czym ta ziemia?
Mą ojczyzną.
Czym zdobyta?
Krwią i blizną.
Czy ją kochasz?
Kocham szczerze.
A w co wierzysz?
W Polskę wierzę.
Czym ty dla niej?
Wdzięczne dziecię.
Coś jej winien?
Oddać życie.
JĘZYK ANGIELSKI:
Tematy zajęć dla dzieci czteroletnich:
1. Where is my teddy? - śpiewamy w języku angielskim. Utrwalamy nazwy części ciała.
2. Is it red? - zabawy ruchowe z użyciem nazw kolorów.
3. What’s your name? - zabawy muzyczne. Udzielanie odpowiedzi na pytanie.
4. My teddy bear - zabawy muzyczne. Utrwalenie teksu piosenki w języku obcym.
Cele:
- utrwalenie nazw części ciała i nazw kolorów,
- reagowanie na polecenia w języku angielskim,
- nauka tekstu piosenek w języku obcym,
- branie udziału w zabawach ruchowych oraz muzycznych.
Song/Piosenka:
My teddy bear (by Super Simple Songs)
My teddy bear has two eyes, two eyes, two eyes.
My teddy bear has two eyes. I love my teddy bear.
My teddy bear has one nose, one nose, one nose.
My teddy bear has one nose. I love my teddy bear.
My teddy bear has two ears, two ears, two ears.
My teddy bear has two ears. I love my teddy bear.
My teddy bear has two arms, two arms, two arms.
My teddy bear has two arms. I love my teddy bear.
My teddy bear has two legs, two legs, two legs.
My teddy bear has two legs. I love my teddy bear.
My teddy bear has four paws, four paws, four paws.
My teddy bear has four paws. I love my teddy bear.