CO ROBIMY WE WRZEŚNIU?

 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

 

1. Witamy po wakacjach!

2. Wokół nas.

3. Nasze pasje, nasze bziki.

4. Jesień w naszej okolicy.

 

CELE:

• doskonalenie umiejętności wyrażania uczuć i emocji, rozwijanie wrażliwości emocjonalnej, kształtowanie pozytywnych postaw i zachowań społecznych,

• utrwalenie znajomości imion koleżanek i kolegów, rozwijanie umiejętności określania podobieństw między ludźmi i pozytywnego wypowiadania się na ich temat, kształtowanie postaw akceptacji i tolerancji oraz poszanowania innych, wdrażanie do kulturalnego zwracania się do siebie,

• ustalenie zasad grupowych, wzmacnianie poczucia odpowiedzialności za swoje działania, rozwijanie umiejętności dokonywania samooceny,

• zaznajomienie z pracownikami przedszkola, wzbogacenie słownictwa o określenia dotyczące zawodów, kształtowanie odwagi w kontaktach z osobami z bliskiego otoczenia,

• wprowadzenie pojęć pasja, zainteresowanie i hobby, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat własnych zainteresowań, kształtowanie umiejętności organizowania różnych form spędzania czasu wolnego,

• doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami na temat ulubionego zajęcia, wzbogacanie słownika czynnego, wdrażanie do poszanowania odmiennych upodobań, ulubionych zajęć innych dzieci w grupie,

• doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian w przyrodzie i pobudzanie do wyrażania emocji związanych z tymi zmianami, kształtowanie umiejętności poszukiwania nowych doświadczeń, wdrażanie do swobodnego wyrażania emocji na forum,

• utrwalanie znajomości nazw owoców rosnących w polskich sadach i ogrodach, wspomaganie integracji sensorycznej, kształtowanie umiejętności wykorzystania owoców w jadłospisie, wdrażanie do zdrowego odżywiania,

• aktywizowanie twórczego myślenia, kształtowanie wrażliwości dziecka w kontakcie ze sztuką, kształtowanie umiejętności podążania za prowadzącym, doskonalenie orientacji w przestrzeni, rozwijanie poczucia rytmu, kształtowanie umiejętności reagowania na sygnał.

PIOSENKA:

Znowu w przedszkolu

(J. KUCHARCZYK)

1.Gdy odejdzie słoneczne, ciepłe lato i wakacje już skończą się,
wrócą dzieci do przedszkola, bo w przedszkolu fajnie jest.

Ref.: W naszym przedszkolu zawsze jest wesoło,
w naszym przedszkolu miło płynie czas.
Dzieci są zawsze radosne, szczęśliwe,
więc tu z chęcią wraca każdy z nas.

2.Poznajemy literki i cyferki i wierszyków uczymy się.
I śpiewamy, i tańczymy, tu jest piękny każdy dzień.

Ref.: W naszym przedszkolu zawsze jest wesoło,
w naszym przedszkolu miło płynie czas.
Dzieci są zawsze radosne, szczęśliwe,
więc tu z chęcią wraca każdy z nas.

3.Tutaj zawsze koledzy, koleżanki tak radośnie witają mnie.
Co dzień świetnie się bawimy. Czy gdzieś będzie lepiej? Nie!

WIERSZ:

Jestem Jesień

(Maria Terlikowska)

Jestem jesień z pełnym koszem
z pełnym koszem
Dobre rzeczy wam przynoszę
wam przynoszę.
Jabłka, śliwki, gruszki bery, pomidory i selery,
pomidory i selery.
Przyszła jesień do gosposi
do gosposi.
Czy gosposia o coś prosi,
o coś prosi.
Mam kapustę do kwaszenia,
dobre grzyby do suszenia, dobre grzyby do suszenia.
Idzie jesień z wielkim koszem,
z wielkim koszem.
Zajadajcie! Bardzo proszę! Bardzo proszę!
Ludzie biorą te podarki
i chowają do spiżarki i chowają do spiżarki.

 

JĘZYK ANGIELSKI:

Tematy zajęć dla dzieci czteroletnich:

1. Hello or goodbye - nauka zwrotów „hello” oraz „goodbye.

2.  Walking, walking! Hop, hop, hop! - śpiewanie piosenki w języku obcym.

3. Make a circle -  wprowadzenie nazw czasowników dynamicznych.

4. Revision - utrwalanie poznanych słów i zwrotów  w grach i zabawach ruchowych.

 

Song/Piosenka:

Walking, walking! Hop, hop, hop! Walk and dance along Bebefinn Family

 

Walking, walking.                    x2

Walking, walking.

Hop, hop, hop.

Hop, hop, hop.

Running, running, running.

Running, running, running. 

Now, let’s stop!   

Now, let’s stop!

 

Count me in!

Let’s try some new moves!

Yes, yes!

Count me in!

 

Tiptoe, tiptoe.             x2

Tiptoe, tiptoe.

Skip, skip, skip.

Skip, skip, skip.

Jumping, jumping, jumping.

Jumping, jumping, jumping.

Now, let’s stop!

Now, let’s stop!

 

Count me in!

Now, let’s stop!

Let’s go faster!

 

Walking, walking.

Walking, walking.

Hop, hop, hop.

Hop, hop, hop.

Running, running, running.

Running, running, running. 

One, two, three, four,

five, six, seven, eight!

Now, let’s stop! 

Now, let’s stop!

 

Cele:

- śpiewanie  słów i zwrotów używanych w piosenkach,

- wprowadzenie nazw czasowników dynamicznych,

- uczestniczenie w zabawach muzycznych i  ruchowych,

- wykonywanie poleceń w języku obcym w trakcie zabaw.