CO ROBIMY W LISTOPADZIE?

 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

 Album rodzinny.

·     Mała i duża ojczyzna.

·     Ja i moje ciało.

·     Przygotowania do zimy.

 

 

CELE:

- kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia tęsknoty, rozwijanie umiejętności rozpoznawania uczuć innych osób, doskonalenie zdolności wyrażania emocji i rozmawiania o nich,

·     - kształtowanie uczucia miłości i szacunku do ojczyzny, zapoznanie z pojęciem „obywatel”, wdrażanie dzieci do odpowiedzialności za najbliższe otoczenie,

·     - rozwijanie umiejętności obserwacji i rozumienia relacji międzyludzkich, kształtowanie umiejętności reagowania na zachowania innych ludzi, ćwiczenie asertywności, doskonalenie umiejętności przestrzegania ustalonych w grupie zasad zgodnej i bezpiecznej zabawy,

·     - rozwijanie wiedzy przyrodniczej, kształtowanie umiejętności obserwacji przyrody, doskonalenie umiejętności okazywania empatii wobec świata przyrody.

 

PIOSENKA:

„MOJA WESOŁA RODZINKA”

(Stanisław Julian Karaszewski)

 

1.    My rodzinę dobrą mamy,

Zawsze razem się trzymamy!

I choć czasem czas nas goni,

My jak palce jednej dłoni!

 

Ref. Mama, tata, siostra, brat

I ja – to mój mały świat!

Dużo słońca, czasem grad

 

To wesoły jest mój świat!

2.    Mama zawsze kocha czule,

Ja do mamy się przytulę.

W bólu, żalu i rozterce,

Bo ma mama wielkie serce!

 

Ref. Mama, tata, siostra, brat…

 

3.    Z tatą świetne są zabawy,

Z nim świat robi się ciekawy!

Tata kocha lecz inaczej,

Uspokaja kiedy płaczę.

 

WIERSZ:

„Kto ty jesteś?”

(Władysław Bełza)

Kto ty jesteś?
Polak mały.
Jaki znak twój?
Orzeł biały.
Gdzie ty mieszkasz?
Między swemi.
W jakim kraju?
W polskiej ziemi.
Czym ta ziemia?
Mą ojczyzną.
Czym zdobyta?
Krwią i blizną.
Czy ją kochasz?
Kocham szczerze.
A w co wierzysz?
W Polskę wierzę.
Czym ty dla niej?
Wdzięczne dziecię.
Coś jej winien?
Oddać życie.

 

JĘZYK ANGIELSKI:

 

Tematy zajęć dla dzieci czteroletnich:

1. Where is my teddy? - śpiewamy w języku angielskim. Utrwalamy nazwy części ciała.

2. Is it red? - zabawy ruchowe z użyciem nazw kolorów.

3. What’s your name? - zabawy muzyczne. Udzielanie odpowiedzi na pytanie.

4. My teddy bear - zabawy muzyczne. Utrwalenie teksu piosenki w języku obcym.

 

Cele:

- utrwalenie nazw części ciała i nazw kolorów,

- reagowanie na polecenia w języku angielskim,

- nauka tekstu piosenek w języku obcym,

- branie udziału w zabawach ruchowych oraz muzycznych.

 

Song/Piosenka:

 

My teddy bear (by Super Simple Songs)

 

My teddy bear has two eyes, two eyes, two eyes.

My teddy bear has two eyes. I love my teddy bear.

My teddy bear has one nose, one nose, one nose.

My teddy bear has one nose. I love my teddy bear.

My teddy bear has two ears, two ears, two ears.

My teddy bear has two ears. I love my teddy bear.

My teddy bear has two arms, two arms, two arms.

My teddy bear has two arms. I love my teddy bear.

My teddy bear has two legs, two legs, two legs.

My teddy bear has two legs. I love my teddy bear.

My teddy bear has four paws, four paws, four paws.

My teddy bear has four paws. I love my teddy bear.