CO ROBIMY W  LISTOPADZIE?

 

Tematy kompleksowe:

 

1.               Mała i duża ojczyzna.

2.               Album rodzinny.

3.               Ja i moje ciało.

4.               Przygotowanie do zimy.



Cele:

·                 wprowadzenie litery i, I, d, D, u, U, l, L przygotowanie do nauki pisania i czytania, doskonalenie sprawności językowej,

·                 wprowadzenie liczby 5, 6, 7 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształtowanie umiejętności przeliczania, doskonalenie koncentracji uwagi,

·                 kształtowanie umiejętności opisu, zapoznanie z terminem „drzewo genealogiczne”, nauka dbałości o szacunek względem innych i kulturę wypowiedzi,

·                 kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia miłości do ojczyzny, zapoznanie z najważniejszymi świętami narodowymi, doskonalenie umiejętności współpracy,

·                 rozwijanie poczucia komfortu i nauka asertywności, kształtowanie wrażliwości na różne bodźce, ćwiczenie umiejętności współdziałania w zespole i odporności emocjonalnej,

·                 poznanie charakterystycznych dla zimy zjawisk w przyrodzie (hibernacja zwierząt), rozwijanie zdolności werbalnego i niewerbalnego wyrażania emocji, wzmacnianie empatii dla zwierząt mieszkających w lesie.

 

Wiersz:

„Co to jest Polska?”

(Czesław Janczarski)

– Co to jest Polska? –
Spytał Jaś w przedszkolu.
Polska – to wieś i las,
i zboże w polu,
i szosa, którą pędzi
do miasta autobus,
i samolot, co leci
wysoko, na tobą.
Polska – to miasto,
strumień i rzeka,
i komin fabryczny,
co dymi z daleka,
a nawet obłoki,
gdy nad nami mkną.
Polska to jest także twój rodzinny dom.
A przedszkole?
Tak – i przedszkole,
i róża w ogrodzie
i książka na stole.

 

Piosenka:

„Nasza Polska” 

(sł. Dorota Kluska, muz. Piotr Laska)

 

Stary zegar zakurzony,

który choć ma tyle lat,

wciąż pamięta tę historię,

gdy o wolność walczył świat.

 

Stare drzewo w swej pamięci

najpiękniejsze chwile ma.

I wciąż dumne jest, że Polska

niepodległa jest i trwa!

 

Każde dziecko, nawet małe,

wie już, jak patriotą być.

Chce poznawać, chce się uczyć

i chce w swojej Polsce żyć!



Język angielski:

 

Tematy dla  sześciolatków:

1. Vegetables - nauka nazw warzyw w języku angielskim.

2. Do you like vegetables? - Zabawa ruchowa. Utrwalenie nazw warzyw.

3. Vegetable song - śpiewanie piosenki w j. obcym.

4. I like cucumbers - wprowadzenie konstrukcji lubię/nie lubię-I like / I don't like.

 

Cele:

- wprowadzenie nazw warzyw,

- reagowanie na polecenia w języku angielskim,

- nauka tekstu piosenek w języku obcym,

- branie udziału w zabawach ruchowych oraz muzycznych.

 

Song/Piosenka:

Vegetable Song | Children's Songs by  The Singing Walrus

Carrot (carrot) - Cabbage (cabbage) - Broccoli (broccoli)
(One - two - three)
Let's chop some carrots
(Carrots na - na - na)
Let's chop some Cabbage
(Cabbage na - na - na)
Let's chop some Broccoli
(Broccoli na - na - na)
(Some vegetables for you and me)

Carrot - Cabbage - Broccoli
(Carrot - cabbage - broccoli)
(Some vegetables for you and me)
And we sing na - na - na
(Na - na - na)
And we sing na - na - na
(Na - na - na)
(Vegetables for you) (You!)
(Vegetables for me) (Me!)
(Vegetables for you and me)

Potato (potato) - Spinach (spinach) - Celery (celery)
(One - two - three)
Let's chop some potatoes
(Potatoes na - na - na)
Let's chop some Spinach
(Spinach na - na - na)
Let's chop some Celery
(Celery na - na - na)
(Some vegetables for you and me)

Potato - Spinach - Celery
(Potato - spinach - celery)
(Some vegetables for you and me)
And we sing na - na - na
(Na - na - na)
And we sing na - na - na
(Na - na - na)

Vegetables for you and me

One more time!
(Vegetables for you) (You!)
(Vegetables for me) (Me!)
Vegetables for you and me

Garlic (garlic) - Onion (onion) - Leek (leek)
(One- two- three)
Let's chop some garlic
(Garlic na - na - na)
Let's chop some onions
(Onions na - na - na)
Let's chop some leek
(Leek na - na - na)
(Some vegetables for you and me)

Garlic - Onion - Leek
(Garlic - onion - leek)
(Some vegetables for you and me)