
CO ROBIMY W LISTOPADZIE?
Tematy kompleksowe:
1. Mała i duża ojczyzna.
2. Album rodzinny.
3. Ja i moje ciało.
4. Przygotowanie do zimy.
Cele:
· wprowadzenie litery i, I, d, D, u, U, l, L przygotowanie do nauki pisania i czytania, doskonalenie sprawności językowej,
· wprowadzenie liczby 5, 6, 7 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym, kształtowanie umiejętności przeliczania, doskonalenie koncentracji uwagi,
· kształtowanie umiejętności opisu, zapoznanie z terminem „drzewo genealogiczne”, nauka dbałości o szacunek względem innych i kulturę wypowiedzi,
· kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia miłości do ojczyzny, zapoznanie z najważniejszymi świętami narodowymi, doskonalenie umiejętności współpracy,
· rozwijanie poczucia komfortu i nauka asertywności, kształtowanie wrażliwości na różne bodźce, ćwiczenie umiejętności współdziałania w zespole i odporności emocjonalnej,
· poznanie charakterystycznych dla zimy zjawisk w przyrodzie (hibernacja zwierząt), rozwijanie zdolności werbalnego i niewerbalnego wyrażania emocji, wzmacnianie empatii dla zwierząt mieszkających w lesie.
Wiersz:
„Co to jest Polska?”
(Czesław Janczarski)
– Co to jest Polska? –
Spytał Jaś w przedszkolu.
Polska – to wieś i las,
i zboże w polu,
i szosa, którą pędzi
do miasta autobus,
i samolot, co leci
wysoko, na tobą.
Polska – to miasto,
strumień i rzeka,
i komin fabryczny,
co dymi z daleka,
a nawet obłoki,
gdy nad nami mkną.
Polska to jest także twój rodzinny dom.
A przedszkole?
Tak – i przedszkole,
i róża w ogrodzie
i książka na stole.
Piosenka:
„Nasza Polska”
(sł. Dorota Kluska, muz. Piotr Laska)
Stary zegar zakurzony,
który choć ma tyle lat,
wciąż pamięta tę historię,
gdy o wolność walczył świat.
Stare drzewo w swej pamięci
najpiękniejsze chwile ma.
I wciąż dumne jest, że Polska
niepodległa jest i trwa!
Każde dziecko, nawet małe,
wie już, jak patriotą być.
Chce poznawać, chce się uczyć
i chce w swojej Polsce żyć!
Język angielski:
Tematy dla sześciolatków:
1. Vegetables - nauka nazw warzyw w języku angielskim.
2. Do you like vegetables? - Zabawa ruchowa. Utrwalenie nazw warzyw.
3. Vegetable song - śpiewanie piosenki w j. obcym.
4. I like cucumbers - wprowadzenie konstrukcji lubię/nie lubię-I like / I don't like.
Cele:
- wprowadzenie nazw warzyw,
- reagowanie na polecenia w języku angielskim,
- nauka tekstu piosenek w języku obcym,
- branie udziału w zabawach ruchowych oraz muzycznych.
Song/Piosenka:
Vegetable Song | Children's Songs by The Singing Walrus
Carrot (carrot) - Cabbage (cabbage) - Broccoli (broccoli)
(One - two - three)
Let's chop some carrots
(Carrots na - na - na)
Let's chop some Cabbage
(Cabbage na - na - na)
Let's chop some Broccoli
(Broccoli na - na - na)
(Some vegetables for you and me)
Carrot - Cabbage - Broccoli
(Carrot - cabbage - broccoli)
(Some vegetables for you and me)
And we sing na - na - na
(Na - na - na)
And we sing na - na - na
(Na - na - na)
(Vegetables for you) (You!)
(Vegetables for me) (Me!)
(Vegetables for you and me)
Potato (potato) - Spinach (spinach) - Celery (celery)
(One - two - three)
Let's chop some potatoes
(Potatoes na - na - na)
Let's chop some Spinach
(Spinach na - na - na)
Let's chop some Celery
(Celery na - na - na)
(Some vegetables for you and me)
Potato - Spinach - Celery
(Potato - spinach - celery)
(Some vegetables for you and me)
And we sing na - na - na
(Na - na - na)
And we sing na - na - na
(Na - na - na)
Vegetables for you and me
One more time!
(Vegetables for you) (You!)
(Vegetables for me) (Me!)
Vegetables for you and me
Garlic (garlic) - Onion (onion) - Leek (leek)
(One- two- three)
Let's chop some garlic
(Garlic na - na - na)
Let's chop some onions
(Onions na - na - na)
Let's chop some leek
(Leek na - na - na)
(Some vegetables for you and me)
Garlic - Onion - Leek
(Garlic - onion - leek)
(Some vegetables for you and me)