CO ROBIMY W LISTOPADZIE?

Tematy kompleksowe:

Album rodzinny.

Mała i duża ojczyzna.

Ja i moje ciało.

Przygotowania do zimy.

 

 

Cele: 

·       poznanie emocji towarzyszących w życiu codziennym, próby nazywania przeżywanego uczucia, wspomaganie dziecka w umiejętności wyrażania emocji,

·       poznanie zasad grupowych, rozwijanie umiejętności koncentracji, rozumienie potrzeby wdrażania zasad grupowych,

·       czynne działania plastyczne, kształcenie umiejętności manipulowania elementami, nabywanie śmiałości w zabawie.

 

Wiersz:

„Wiersz o domu”

(Natalia Usenko)

Świat dziwny i ciekawy oglądam z czterech stron.                                            
Jest tutaj tyle stworzeń i każde ma swój dom!                                                

Szpak mieszka w ptasiej budce,    

w psiej budzie chrapie pies.
W skorupce mieszka ślimak – to jego domek jest.      
Koniki mają stajnię, w oborze krowa śpi,         
w kurniku żyją kury i gdaczą trzy po trzy,   

W pasiece stoją ule – drewniane domki pszczół.    
Miś mieszka w leśnej norze (to taki wielki dół).  

W mrowisku żyją mrówki. – A ty, urwisie, gdzie?    

– Ja mieszkam tu, w tym domu.                                                                                
Czy chcesz odwiedzić mnie?

 

Piosenka:

„Moje ciało jest wspaniałe”

 

Mam dwie ręce i dwie nogi,

głowę, szyję, plecy, brzuch.

Ręce klaszczą, nogi tupią,

A na brzuch gram buch, buch.

 

Moje ciało jest wspaniałe,

 robi wszystko co ja chcę.

Mogę skakać, mogę biegać,

mogę w koło kręcić się!

 

Język angielski:

Tematy dla trzylatków:

 

1. Where is ma teddy? - śpiewamy w języku angielskim. Utrwalamy nazwy części ciała.

2. Is it red? - zabawy ruchowe z użyciem nazw kolorów

3. What’s your name? - zabawy muzyczne. Udzielanie odpowiedzi na pytanie.

4. My teddy bear - zabawy muzyczne. Utrwalenie teksu piosenki w języku obcym.

 

Cele:

- utrwalenie nazw części ciała i nazw kolorów,

- reagowanie na polecenia w języku angielskim,

- nauka tekstu piosenek w języku obcym,

- branie udziału w zabawach ruchowych oraz muzycznych.

Song/Piosenka:

 

My teddy bear (by Super Simple Songs)

 

My teddy bear has two eyes, two eyes, two eyes.

My teddy bear has two eyes. I love my teddy bear.

My teddy bear has one nose, one nose, one nose.

My teddy bear has one nose. I love my teddy bear.

My teddy bear has two ears, two ears, two ears.

My teddy bear has two ears. I love my teddy bear.

My teddy bear has two arms, two arms, two arms.

My teddy bear has two arms. I love my teddy bear.

My teddy bear has two legs, two legs, two legs.

My teddy bear has two legs. I love my teddy bear.

My teddy bear has four paws, four paws, four paws.

My teddy bear has four paws. I love my teddy bear.