
CO ROBIMY W LISTOPADZIE?
Tematy kompleksowe:
Album rodzinny.
Mała i duża ojczyzna.
Ja i moje ciało.
Przygotowania do zimy.
Cele:
· poznanie emocji towarzyszących w życiu codziennym, próby nazywania przeżywanego uczucia, wspomaganie dziecka w umiejętności wyrażania emocji,
· poznanie zasad grupowych, rozwijanie umiejętności koncentracji, rozumienie potrzeby wdrażania zasad grupowych,
· czynne działania plastyczne, kształcenie umiejętności manipulowania elementami, nabywanie śmiałości w zabawie.
Wiersz:
„Wiersz o domu”
(Natalia Usenko)
Świat dziwny i ciekawy oglądam z czterech stron.
Jest tutaj tyle stworzeń i każde ma swój dom!
Szpak mieszka w ptasiej budce,
w psiej budzie chrapie pies.
W skorupce mieszka ślimak – to jego domek jest.
Koniki mają stajnię, w oborze krowa śpi,
w kurniku żyją kury i gdaczą trzy po trzy,
W pasiece stoją ule – drewniane domki pszczół.
Miś mieszka w leśnej norze (to taki wielki dół).
W mrowisku żyją mrówki. – A ty, urwisie, gdzie?
– Ja mieszkam tu, w tym domu.
Czy chcesz odwiedzić mnie?
Piosenka:
„Moje ciało jest wspaniałe”
Mam dwie ręce i dwie nogi,
głowę, szyję, plecy, brzuch.
Ręce klaszczą, nogi tupią,
A na brzuch gram buch, buch.
Moje ciało jest wspaniałe,
robi wszystko co ja chcę.
Mogę skakać, mogę biegać,
mogę w koło kręcić się!
Język angielski:
Tematy dla trzylatków:
1. Where is ma teddy? - śpiewamy w języku angielskim. Utrwalamy nazwy części ciała.
2. Is it red? - zabawy ruchowe z użyciem nazw kolorów
3. What’s your name? - zabawy muzyczne. Udzielanie odpowiedzi na pytanie.
4. My teddy bear - zabawy muzyczne. Utrwalenie teksu piosenki w języku obcym.
Cele:
- utrwalenie nazw części ciała i nazw kolorów,
- reagowanie na polecenia w języku angielskim,
- nauka tekstu piosenek w języku obcym,
- branie udziału w zabawach ruchowych oraz muzycznych.
Song/Piosenka:
My teddy bear (by Super Simple Songs)
My teddy bear has two eyes, two eyes, two eyes.
My teddy bear has two eyes. I love my teddy bear.
My teddy bear has one nose, one nose, one nose.
My teddy bear has one nose. I love my teddy bear.
My teddy bear has two ears, two ears, two ears.
My teddy bear has two ears. I love my teddy bear.
My teddy bear has two arms, two arms, two arms.
My teddy bear has two arms. I love my teddy bear.
My teddy bear has two legs, two legs, two legs.
My teddy bear has two legs. I love my teddy bear.
My teddy bear has four paws, four paws, four paws.
My teddy bear has four paws. I love my teddy bear.