CO ROBIMY W LISTOPADZIE?

 

Tematy kompleksowe:

1. Mała i duża ojczyzna.

2. Album rodzinny.

3. Ja i moje ciało.

4. Przygotowania do zimy.

 

 

Cele ogólne:

 

                  Wprowadzanie liczb w aspekcie kardynalnym,porządkowym i miarowym.

                  Wprowadzenie liter drukowanych i pisanych. Analiza i synteza słuchowa wyrazów.

                  Przestrzeganie   zasad panujących w grupie, w tym zasad bezpieczeństwa na terenie placówki.

                  Zdobywanie wiedzy na temat przygotowań ludzi i zwierząt do zimy.

                  Rozwijanie małej motoryki, posługiwania się nożyczkami.

                  Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania. Budowania wypowiedzi wielozdaniowej, poprawnej pod względem gramatycznym.

                  Stwarzanie sytuacji edukacyjnych rozwijających umiejętności matematyczne (np. posługiwania się liczebnikami głównymi, porządkowymi, rozwiązywania prostych zadań z treścią na dodawanie i odejmowanie).

                  Konstruowanie gier planszowych. Wprowadzanie liczb w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.

                  Wprowadzenie liter drukowanych i pisanych. Analiza i synteza słuchowa wyrazów.

                  Przestrzeganie   zasad panujących w grupie, w tym zasad bezpieczeństwa na terenie placówki.

                  Zdobywanie wiedzy na temat przygotowań ludzi i zwierząt do zimy.

                  Rozwijanie małej motoryki, posługiwania się nożyczkami.

                  Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania. Budowania wypowiedzi wielozdaniowej, poprawnej pod względem gramatycznym.

                  Stwarzanie sytuacji edukacyjnych rozwijających umiejętności matematyczne (np. posługiwania się liczebnikami głównymi, porządkowymi, rozwiązywania prostych zadań z treścią  na dodawanie i odejmowanie).

                  Konstruowanie gier planszowych.

 

Wiersz:

 

„Barwy ojczyste”

(sł. Czesław Janczarski)

Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.

Czerwień - to miłość,
biel – serce czyste….
Piękne są nasze
barwy ojczyste.

 

 

 Piosenka:

 

 „Jestem Polakiem”

(sł. Magdalena Nowak)

  

Jestem Polakiem, Polką jesteś Ty.

Klaszczemy na cześć Polski - raz, dwa, trzy!

Ty jesteś Polką, Polakiem jestem ja.

Tańczymy w kółeczkach, raz i dwa.

              

Mieszkamy w Polsce - razem, ty i ja,

niech wolność naszej Polski zawsze trwa.

Ty jesteś Polką, Polakiem jestem ja.

Tańczymy w kółeczkach, raz i dwa.

   

 

Język angielski:

 

Tematy dla  sześciolatków:

1. Vegetables - nauka nazw warzyw w języku angielskim.

2.  Do you like vegetables? - zabawa ruchowa. Utrwalenie nazw warzyw.

3.  Vegetable song - śpiewanie piosenki w j. obcym.

4.  I like cucumbers - wprowadzenie konstrukcji lubię/nie lubię - I like / I don't like.

 

Cele:

- wprowadzenie nazw warzyw,

- reagowanie na polecenia w języku angielskim,

- nauka tekstu piosenek w języku obcym,

- branie udziału w zabawach ruchowych oraz muzycznych.

 

Song/Piosenka:

Vegetable Song | Children's Songs by  The Singing Walrus

Carrot (carrot) - Cabbage (cabbage) - Broccoli (broccoli)
(One - two - three)
Let's chop some carrots
(Carrots na - na - na)
Let's chop some Cabbage
(Cabbage na - na - na)
Let's chop some Broccoli
(Broccoli na - na - na)
(Some vegetables for you and me)

Carrot - Cabbage - Broccoli
(Carrot - cabbage - broccoli)
(Some vegetables for you and me)
And we sing na - na - na
(Na - na - na)
And we sing na - na - na
(Na - na - na)
(Vegetables for you) (You!)
(Vegetables for me) (Me!)
(Vegetables for you and me)

Potato (potato) - Spinach (spinach) - Celery (celery)
(One - two - three)
Let's chop some potatoes
(Potatoes na - na - na)
Let's chop some Spinach
(Spinach na - na - na)
Let's chop some Celery
(Celery na - na - na)
(Some vegetables for you and me)

Potato - Spinach - Celery
(Potato - spinach - celery)
(Some vegetables for you and me)
And we sing na - na - na
(Na - na - na)
And we sing na - na - na
(Na - na - na)

Vegetables for you and me

One more time!
(Vegetables for you) (You!)
(Vegetables for me) (Me!)
Vegetables for you and me

Garlic (garlic) - Onion (onion) - Leek (leek)
(One- two- three)
Let's chop some garlic
(Garlic na - na - na)
Let's chop some onions
(Onions na - na - na)
Let's chop some leek
(Leek na - na - na)
(Some vegetables for you and me)

Garlic - Onion - Leek
(Garlic - onion - leek)
(Some vegetables for you and me)