
CO ROBIMY W LISTOPADZIE?
Tematy kompleksowe:
1. Mała i duża ojczyzna.
2. Album rodzinny.
3. Ja i moje ciało.
4. Przygotowania do zimy.
Cele ogólne:
• Wprowadzanie liczb w aspekcie kardynalnym,porządkowym i miarowym.
• Wprowadzenie liter drukowanych i pisanych. Analiza i synteza słuchowa wyrazów.
• Przestrzeganie zasad panujących w grupie, w tym zasad bezpieczeństwa na terenie placówki.
• Zdobywanie wiedzy na temat przygotowań ludzi i zwierząt do zimy.
• Rozwijanie małej motoryki, posługiwania się nożyczkami.
• Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania. Budowania wypowiedzi wielozdaniowej, poprawnej pod względem gramatycznym.
• Stwarzanie sytuacji edukacyjnych rozwijających umiejętności matematyczne (np. posługiwania się liczebnikami głównymi, porządkowymi, rozwiązywania prostych zadań z treścią na dodawanie i odejmowanie).
• Konstruowanie gier planszowych. Wprowadzanie liczb w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.
• Wprowadzenie liter drukowanych i pisanych. Analiza i synteza słuchowa wyrazów.
• Przestrzeganie zasad panujących w grupie, w tym zasad bezpieczeństwa na terenie placówki.
• Zdobywanie wiedzy na temat przygotowań ludzi i zwierząt do zimy.
• Rozwijanie małej motoryki, posługiwania się nożyczkami.
• Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania. Budowania wypowiedzi wielozdaniowej, poprawnej pod względem gramatycznym.
• Stwarzanie sytuacji edukacyjnych rozwijających umiejętności matematyczne (np. posługiwania się liczebnikami głównymi, porządkowymi, rozwiązywania prostych zadań z treścią na dodawanie i odejmowanie).
• Konstruowanie gier planszowych.
Wiersz:
„Barwy ojczyste”
(sł. Czesław Janczarski)
Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień - to miłość,
biel – serce czyste….
Piękne są nasze
barwy ojczyste.
Piosenka:
„Jestem Polakiem”
(sł. Magdalena Nowak)
Jestem Polakiem, Polką jesteś Ty.
Klaszczemy na cześć Polski - raz, dwa, trzy!
Ty jesteś Polką, Polakiem jestem ja.
Tańczymy w kółeczkach, raz i dwa.
Mieszkamy w Polsce - razem, ty i ja,
niech wolność naszej Polski zawsze trwa.
Ty jesteś Polką, Polakiem jestem ja.
Tańczymy w kółeczkach, raz i dwa.
Język angielski:
Tematy dla sześciolatków:
1. Vegetables - nauka nazw warzyw w języku angielskim.
2. Do you like vegetables? - zabawa ruchowa. Utrwalenie nazw warzyw.
3. Vegetable song - śpiewanie piosenki w j. obcym.
4. I like cucumbers - wprowadzenie konstrukcji lubię/nie lubię - I like / I don't like.
Cele:
- wprowadzenie nazw warzyw,
- reagowanie na polecenia w języku angielskim,
- nauka tekstu piosenek w języku obcym,
- branie udziału w zabawach ruchowych oraz muzycznych.
Song/Piosenka:
Vegetable Song | Children's Songs by The Singing Walrus
Carrot (carrot) - Cabbage (cabbage) - Broccoli (broccoli)
(One - two - three)
Let's chop some carrots
(Carrots na - na - na)
Let's chop some Cabbage
(Cabbage na - na - na)
Let's chop some Broccoli
(Broccoli na - na - na)
(Some vegetables for you and me)
Carrot - Cabbage - Broccoli
(Carrot - cabbage - broccoli)
(Some vegetables for you and me)
And we sing na - na - na
(Na - na - na)
And we sing na - na - na
(Na - na - na)
(Vegetables for you) (You!)
(Vegetables for me) (Me!)
(Vegetables for you and me)
Potato (potato) - Spinach (spinach) - Celery (celery)
(One - two - three)
Let's chop some potatoes
(Potatoes na - na - na)
Let's chop some Spinach
(Spinach na - na - na)
Let's chop some Celery
(Celery na - na - na)
(Some vegetables for you and me)
Potato - Spinach - Celery
(Potato - spinach - celery)
(Some vegetables for you and me)
And we sing na - na - na
(Na - na - na)
And we sing na - na - na
(Na - na - na)
Vegetables for you and me
One more time!
(Vegetables for you) (You!)
(Vegetables for me) (Me!)
Vegetables for you and me
Garlic (garlic) - Onion (onion) - Leek (leek)
(One- two- three)
Let's chop some garlic
(Garlic na - na - na)
Let's chop some onions
(Onions na - na - na)
Let's chop some leek
(Leek na - na - na)
(Some vegetables for you and me)
Garlic - Onion - Leek
(Garlic - onion - leek)
(Some vegetables for you and me)