
CO ROBIMY W LISTOPADZIE?
Tematy kompleksowe:
1. Album rodzinny.
2. Mała i duża ojczyzna.
3. Ja i moje ciało.
4. Przygotowania do zimy.
Cele:
● kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia tęsknoty, rozwijanie umiejętności rozpoznawania uczuć innych osób, doskonalenie zdolności wyrażania emocji i rozmawiania o nich,
●ćwiczenie umiejętności konstrukcyjnych, plastyczno-technicznych, doskonalenie spostrzegawczości, rozwijanie umiejętności wyrażania emocji i rozmawiania o nich,
●kształtowanie umiejętności określania, w jakiej atmosferze dzieci czują się najlepiej, doskonalenie umiejętności wyrażania emocji i rozmawiania o nich,
● kształtowanie uczucia miłości i szacunku do ojczyzny, zapoznanie z pojęciem „obywatel”, wdrażanie dzieci do odpowiedzialności za najbliższe otoczenie,
●rozwijanie słuchu fonematycznego, doskonalenie umiejętności współdziałania w zabawie,
●rozwijanie umiejętności obserwacji i rozumienia relacji międzyludzkich, kształtowanie umiejętności reagowania na zachowania innych ludzi, ćwiczenie asertywności, doskonalenie umiejętności przestrzegania ustalonych w grupie zasad zgodnej i bezpiecznej zabawy,
●wprowadzenie w zagadnienia dotyczące snu i odpoczynku, rozwijanie umiejętności rozumienia prostych opowiadań, kształtowanie umiejętności obserwacji otaczającego świata, rozwijanie umiejętności społecznych, rozwijanie empatii i zdolności do współodczuwania emocji.
Wiersz:
„Katechizm polskiego dziecka”
(W. Bełza)
– Kto ty jesteś?
– Polak mały.
– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.
– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swemi.
– W jakim kraju?
– W polskiej ziemi.
– Czym ta ziemia?
– Mą ojczyzną.
– Czym zdobyta?
– Krwią i blizną.
– Czy ją kochasz?
– Kocham szczerze.
– A w co wierzysz?
– W Polskę wierzę.
– Coś ty dla niej?
– Wdzięczne dziecię.
– Coś jej winien?
– Oddać życie.
Piosenka:
„Listopadowa piosenka”
(Słowa – Agnieszka Galica, muzyka – Tadeusz Pabisiak)
1. Płyną niebem ciemne chmury, wiatr w kominie śpiewa
I ostatnie złote liście opadają z drzewa
Ref.: Listopadowa piosenka
Jak deszczu kropelka
Listopadowa piosenka, kapu, kapu, kap
2. Już listopad wieje chłodem, kropi zimnym deszczem
W parku trzęsą się chochoły jakby miały dreszcze
Ref.: Listopadowa piosenka
Jak deszczu kropelka
Listopadowa piosenka, kapu, kapu, kap
3. Pan listopad swój parasol mocno w ręce trzyma
I powiada, że niedługo przyjdzie do nas zima
Ref.: Listopadowa piosenka…..
Język angielski:
Tematy dla czterolatków:
1. Where is my teddy? - śpiewamy w języku angielskim. Utrwalamy nazwy części ciała.
2. Is it red? - zabawy ruchowe z użyciem nazw kolorów.
3. What’s your name? - zabawy muzyczne. Udzielanie odpowiedzi na pytanie.
4. My teddy bear - zabawy muzyczne. Utrwalenie teksu piosenki w języku obcym.
Cele:
- utrwalenie nazw części ciała i nazw kolorów,
- reagowanie na polecenia w języku angielskim,
- nauka tekstu piosenek w języku obcym,
- branie udziału w zabawach ruchowych oraz muzycznych.
Song/Piosenka:
My teddy bear (by Super Simple Songs)
My teddy bear has two eyes, two eyes, two eyes.
My teddy bear has two eyes. I love my teddy bear.
My teddy bear has one nose, one nose, one nose.
My teddy bear has one nose. I love my teddy bear.
My teddy bear has two ears, two ears, two ears.
My teddy bear has two ears. I love my teddy bear.
My teddy bear has two arms, two arms, two arms.
My teddy bear has two arms. I love my teddy bear.
My teddy bear has two legs, two legs, two legs.
My teddy bear has two legs. I love my teddy bear.
My teddy bear has four paws, four paws, four paws.
My teddy bear has four paws. I love my teddy bear.
Tematy dla pięciolatków:
1. Vegetables - nauka nazw warzyw w języku angielskim.
2. Do you like vegetables? - Zabawa ruchowa. Utrwalenie nazw warzyw.
3. Vegetable song - śpiewanie piosenki w j. obcym.
4. I like cucumbers - wprowadzenie konstrukcji lubię/nie lubię-I like / I don't like.
Cele:
- wprowadzenie nazw warzyw,
- reagowanie na polecenia w języku angielskim,
- nauka tekstu piosenek w języku obcym,
- branie udziału w zabawach ruchowych oraz muzycznych.
Song/Piosenka:
Vegetable Song | Children's Songs by The Singing Walrus
Carrot (carrot) - Cabbage (cabbage) - Broccoli (broccoli)
(One - two - three)
Let's chop some carrots
(Carrots na - na - na)
Let's chop some Cabbage
(Cabbage na - na - na)
Let's chop some Broccoli
(Broccoli na - na - na)
(Some vegetables for you and me)
Carrot - Cabbage - Broccoli
(Carrot - cabbage - broccoli)
(Some vegetables for you and me)
And we sing na - na - na
(Na - na - na)
And we sing na - na - na
(Na - na - na)
(Vegetables for you) (You!)
(Vegetables for me) (Me!)
(Vegetables for you and me)
Potato (potato) - Spinach (spinach) - Celery (celery)
(One - two - three)
Let's chop some potatoes
(Potatoes na - na - na)
Let's chop some Spinach
(Spinach na - na - na)
Let's chop some Celery
(Celery na - na - na)
(Some vegetables for you and me)
Potato - Spinach - Celery
(Potato - spinach - celery)
(Some vegetables for you and me)
And we sing na - na - na
(Na - na - na)
And we sing na - na - na
(Na - na - na)
Vegetables for you and me
One more time!
(Vegetables for you) (You!)
(Vegetables for me) (Me!)
Vegetables for you and me
Garlic (garlic) - Onion (onion) - Leek (leek)
(One- two- three)
Let's chop some garlic
(Garlic na - na - na)
Let's chop some onions
(Onions na - na - na)
Let's chop some leek
(Leek na - na - na)
(Some vegetables for you and me)
Garlic - Onion - Leek
(Garlic - onion - leek)
(Some vegetables for you and me)