LP 2024/2025

Laboratoria Przyszłości - działania w II semestrze 2024/2025

Kiermasz rękodzieła zorganizowany przez dziewczynki z „Kółka krawieckiego”  

Dziewczynki z naszego szkolnego kółka krawieckiego wykazały się nie tylko kreatywnością, ale i przedsiębiorczością – zorganizowały kiermasz rękodzieła, na którym można było zakupić własnoręcznie wykonane ozdoby oraz pyszne słodkości. Całe wydarzenie cieszyło się dużym zainteresowaniem i przyciągnęło wielu uczniów oraz nauczycieli. Gratulujemy inicjatywy i dziękujemy wszystkim za wsparcie! 

Beata Duda


Zajęcia robotyczne w ramach Laboratorium Przyszłości

W ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości uczniowie klas 3-4 rozwijają umiejętności techniczne i cyfrowe.

 
Uczniowie uczestniczyli w kole informatycznym, podczas którego rozwijali swoje umiejętności programistyczne i techniczne. Do pracy wykorzystaliśmy klocki Lego Spike, które pozwalają łączyć kreatywność z nowoczesną technologią. Dzieci konstruowały własne roboty, a następnie programowały je tak, aby wykonywały różne zadania. Nie zabrakło również pracy z robotami mBot, które świetnie sprawdzają się w nauce podstaw programowania. Podczas zajęć uczniowie poznawali zasady działania czujników, silników oraz elementów sterujących. Wspólne projekty wymagały współpracy, komunikacji i dzielenia się pomysłami.
Każdy uczestnik mógł sprawdzić swoje rozwiązania w praktyce i obserwować, jak robot reaguje na zaprogramowane polecenia.
Zajęcia były okazją do rozwijania logicznego myślenia oraz umiejętności rozwiązywania problemów.
Laboratoria Przyszłości pokazują, że nauka programowania może być jednocześnie zabawą i fascynującą przygodą.
Spotkania w ramach koła informatycznego cieszą się dużym zainteresowaniem i entuzjazmem uczniów.
Już planujemy kolejne projekty, które pozwolą jeszcze bardziej rozwijać ich pasję do informatyki i robotyki.

Agata Lewalska

Kółko krawieckie – tu szyje się z pasją!
 
Na naszym szkolnym kółku krawieckim nie brakuje pomysłów, kolorów i kreatywności! Dziewczynki z zaangażowaniem uczą się nie tylko szycia na maszynie i ręcznego haftowania, ale także podstaw szydełkowania, wycinania szablonów i projektowania własnych drobiazgów. Każde spotkanie to okazja, by rozwinąć wyobraźnię i stworzyć coś pięknego – własnoręcznie! 
 
Beata Duda

 

OWOCOWA FOTOBUDKA 
FOTOBUDKA Z OKAZJI DNIA BABCI I DZIADKA 
SESJA ZDJĘCIOWA DLA DZIADKÓW

Żaneta Skawińska-Jędrysiak

 

Laboratoria Przyszłości - działania w I semestrze 2024/2025

Kółko Krawieckie – Twórczo i z Pasją! 

Na naszym kółku krawieckim nie tylko szyjemy, ale przede wszystkim kreatywnie spędzamy czas, rozwijając swoje talenty i tworząc wyjątkowe rękodzieło. 
Ostatnio z entuzjazmem wykonaliśmy drewniane bałwanki z czapeczkami z włóczki, aniołki z masy solnej oraz portfeliki szyte na maszynie. Każdy projekt to nie tylko wyzwanie, ale również okazja do dobrej zabawy i wspólnej nauki. 
Nasze prace nie poszły na marne – z dumą podarowaliśmy je naszym świątecznym gościom, wywołując uśmiechy i tworząc ciepłą, bożonarodzeniową atmosferę. 
Zapraszamy wszystkich, którzy chcą dołączyć do naszego twórczego zespołu, by razem rozwijać pasję do rękodzieła i odkrywać nowe możliwości. Na naszym kółku każdy znajdzie coś dla siebie! 

Beata Duda


Konkurs na bombkę choinkową rozstrzygnięty!  

Kolejny raz w naszej szkole zorganizowano bożonarodzeniowy konkurs plastyczny, którego głównym celem było kultywowanie tradycji bożonarodzeniowych, w tym ubieranie choinki oraz rozwijanie wyobraźni plastycznej i pobudzanie aktywności twórczej dziecka. Zadanie uczestników konkursu polegało na wykonaniu bombki choinkowej, w formie przestrzennej, dowolną techniką z możliwością zastosowania różnorodnych materiałów plastycznych. Oceniająca prace komisja konkursowa za kryteria oceny przyjęła m. in. pomysłowość, staranność wykonania oraz walory artystyczne. Dyrekcja szkoły oraz organizatorzy bardzo dziękują wszystkim uczniom oraz ich rodzicom za udział w konkursie i wykonanie pięknych prac. 
Wyniki konkursu przedstawiają się następująco: 
I miejsce Nadia Rakowska 
II miejsce Natan Frydrych 
III miejsce Alicja Konieczna 
Wyróżnienie ex aequo: Klara Nartonowicz, Maciej Wanda 
Udział w konkursie wzięli również: Izabela Urbanek, Maja Urbanek, Iga Zawada, Piotr Kakowski, Filip Długosz, Natalia Gwara, Zuzanna Gwara, Oleg Bartniczuk, Lena Krośnicka, Piórkowski Dawid, Zofia Kozłowska, Nicole Herzberg, Adam Dudek, Zuzanna Grzegorczyk, Justyna Dzwonkowska, Anna Trzcińska, Maria Radziewińska, Zofia Pakuła, Zofia Bohlmann, Adam Nurczyk, Kornelia Dąbkowska, Antonina Boruszewska, Alicja Kowalczyk, Helena Nowak, Hanna Nowak, Antonina Tyszkowska, Fabian Surawski, Zuzanna Szydlik, Hanna Argalska, Kacper Łączyński, Maciej Osowiecki, Wojciech Skawiński, Michalina Stępień, Julian Stępień, Alan Grzegorczyk, Franciszek Sadowski, Anastazja Kozicka, Atia Sławuta, Tobiasz Kozłowski. 
Organizatorzy konkursu: Justyna Jędrysiak, Jadwiga Sydor


Sukces Leona z 3B I Izy z 1C w konkursie fotograficznym 

13 listopada w SP nr 3 w Szczytnie odbyło się wręczenie dyplomów i nagród za udział w Miejskim konkursie fotograficznym "Jesień w obiektywie aparatu - album ze zdjęciami". Uczeń naszej szkoły Leonard Wołonciej z klasy 3B zajął w nim 1 miejsce, a uczennica Izabela Urbanek z 1C – 2 miejsce! 
Serdecznie gratulujemy! 

 


Code Week 2024, czyli Europejski Tydzień Kodowania 2024 

W dniach od 15-30 października 2024 roku uczniowie naszej szkoły po raz kolejny przyłączyli się do akcji Code Week 2024, czyli Europejskiego Tygodnia Kodowania 2024. 

W ten ciekawy i interesujący sposób co roku promujemy i popularyzujemy programowanie i umiejętności cyfrowe. Uświadamiamy korzyści, jakie płyną z nauki kodowania od najmłodszych lat. 
Akcja trwała dwa tygodnie. W pierwszym tygodniu uczniowie mogli uczestniczyć w zajęciach z wykorzystaniem interaktywnej podłogi. 
 
W drugim tygodniu na lekcjach informatyki wykorzystano okulary VR oraz roboty Codey Rocky. 
Starsze klasy korzystały z CodeMonkey do nauki podstaw programowania. Uczyły się języka Python za pomocą Compute It Python i Silent Teacher. Platformy te wprowadzają uczniów w podstawy programowania poprzez gry i zadania wizualne, rozwijają umiejętności algorytmiczne, budują intuicję programistyczną dzięki wyzwaniom bez wskazówek. Połączenie tych podejść zapewnia solidne fundamenty w programowaniu. 
 
Cieszymy się, że mogliśmy wziąć udział w tej inicjatywie, promując umiejętności programowania wśród naszych uczniów. Uważamy, że nauka kodowania to inwestycja w przyszłość, i jesteśmy dumni z zaangażowania naszych uczniów w rozwijanie tych ważnych umiejętności. 
 
Gratulujemy im kreatywności i osiągnięć w trakcie Tygodnia Kodowania! 
Mirosława Maroszek 
Agata Lewalska 
Katarzyna Drężek


Kółko Krawieckie – Twórczo i z Pasją!

ŚWIĄTECZNA SESJA ZDJĘCIOWA 
CodeWeek2024 
BUDOWANIE Z KLOCKÓW 
FOTOBUDKA Z OKAZJI DNIA KROPKI

 


 

Galeria zdjęć