Szczytno to miasto o najwyższym poziomie rozwoju gospodarczego w powiecie szczycieńskim. Bogate możliwości inwestycyjne, dostępność komunikacyjna, wysoka jakość rynku pracy i sprzyjający klimat społeczny – to nasze główne atuty.

Atrakcyjność inwestycyjna Szczytna wynika przede wszystkim z jego położenia. Miasto położone jest w południowo-wschodniej części województwa warmińsko-mazurskiego, na szlaku dróg krajowych nr 58, 57 i 53 oraz drogi wojewódzkiej nr 600. Położenie proponowanych terenów inwestycyjnych w pobliżu dróg krajowych gwarantuje doskonałe połączenie z wieloma miastami w Polsce i za granicą. Bliskość jedynego międzynarodowego lotniska stanowi istotny atut inwestycyjny. Port Lotniczy Olsztyn-Mazury to punkt, przez który nasz region łączy się z Polską i resztą Europy; posiada on również ofertę dla klientów biznesowych.
Dzięki takiej dostępności komunikacyjnej w mieście inwestują różne gałęzie przemysłu. Różnorodność Szczytna wynika z obecności takich branż jak: produkcja mebli, gastronomia, przemysł spożywczy, handel, usługi i turystyka. Tworzą korzystne środowisko biznesowe dla przyszłych inwestorów.
Miasto Szczytno wspiera inwestorów na każdym etapie projektu inwestycyjnego – począwszy od poszukiwania odpowiedniego terenu, poprzez fachowe doradztwo, aż po ulgi inwestycyjne.
Wyspecjalizowany kapitał ludzki zapewniają również dobrze rozwinięte szkoły zawodowe, których program nauczania jest ściśle powiązany z warunkami społecznymi i ekonomicznymi miasta.
Decydując się na inwestycję w Szczytnie, przedsiębiorcy mogą liczyć na indywidualne podejście do swoich potrzeb. Miasto wspiera przedsiębiorstwa, oferując im zwolnienie z podatku od nieruchomości oraz długoterminową dzierżawę gruntów niezbędnych do rozwoju. Łączna powierzchnia inwestycji wynosi blisko 23 hektary.

LOTNISKO O STRATEGICZNYM ZNACZENIU DLA ROZWOJU
Port Lotniczy Olsztyn-Mazury to nowoczesny międzynarodowy port lotniczy, położony w samym sercu Warmii i Mazur, który nie tylko podniósł walory turystyczne regionu, ale także otworzył przed nim nowe możliwości gospodarcze.
SZANSA DLA REGIONU
To jedyny międzynarodowy port lotniczy położony w północno-wschodniej Polsce, dzięki któremu Warmia i Mazury stały się łatwo dostępnym miejscem zarówno dla Polaków, jak i Europejczyków. Przynosi również ogromne korzyści mieszkańcom województw warmińsko-mazurskiego, podlaskiego i północnej części województwa mazowieckiego.
DOSKONAŁE POŁĄCZENIE TRANSPORTOWE
Lotnisko posiada doskonałe połączenia komunikacyjne z głównymi miastami regionu, w tym z Olsztynem, stolicą Warmii i Mazur, położonym 55 km od lotniska. Podróż szynobusem z lotniska do Olsztyna zajmuje około 45 minut. Podróżni mogą również skorzystać z usług przewoźników autobusowych i taksówkowych, które oferują transport po całym regionie. Pasażerowie mają do dyspozycji doskonałą infrastrukturę parkingową przy terminalu pasażerskim z miejscami dla 400 samochodów.
SIEĆ POŁĄCZEŃ
Siatka połączeń lotniczych z Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury stale się rozwija. Pasażerowie mogą polecieć z Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury do Düsseldorf-Weeze i Dortmundu (Niemcy), Londynu (Wielka Brytania), Marsa Alam (Egipt), Antalya (Turcja) oraz do Krakowa.
Oferta lotów czarterowych z lotniska jest również systematycznie rozwijana. Aktualny rozkład lotów oraz siatka połączeń z lotniska w Szymanach są dostępne na oficjalnej stronie internetowej lotniska – https://mazuryairport.pl/
WYGODA DLA BIZNESU
Port Lotniczy Olsztyn-Mazury to drugi port lotniczy w Polsce, który oferuje pasażerom sektora samolotów prywatnych (GA) dostęp do usług premium w wydzielonych, dedykowanych strefach. Usługa GA Premium zapewnia pasażerom biznesowym priorytetową odprawę, przy jednoczesnym zachowaniu najwyższego poziomu obsługi klienta. Jest to możliwe dzięki unikatowym w skali kraju, wydzielonym strefom w strefie zastrzeżonej lotniska. Pozwalają one na ograniczenie procedur kontroli pasażerów do minimum, zapewniając jednocześnie niezbędne standardy bezpieczeństwa dla pasażerów i samolotu.
Lokalizacja i dostępność komunikacyjna
Szczytno położone jest pomiędzy 20° 59' 07" południka wschodniego a 53° 33'46" szerokości geograficznej północnej, w południowej części województwa warmińsko-mazurskiego, w powiecie szczytowym nr 1. W granicach miasta krzyżują się następujące drogi krajowe: nr 57 Warszawa – Bartoszyce, nr 53 Olsztyn – Ostrołęka i nr 58 Nidzica – Mrągowo. Połączenie kolejowe pasażerskie i towarowe jest możliwe za pomocą dwóch bocznic, między Olsztynem a Piszem oraz między Olsztynem a Ełkiem. Najbliższe lotniska międzynarodowe: Warszawa, położone w odległości 170 km i Gdańsk - 250 km, a także Port Lotniczy Olsztyn-Mazury w miejscowości Szymany, ok. 10 km od centrum Szczytna i ok. 55 km na południowy wschód od centrum Olsztyna.
Struktura gospodarcza
W mieście działają małe i średnie przedsiębiorstwa. Do najważniejszych branż należą: produkcja artykułów spożywczych, meblarska, handel detaliczny i hurtowy, gastronomia oraz usługi dla turystów. Turystyczny i tranzytowy charakter miasta determinuje kierunki jego rozwoju. Miasto otoczone jest wiejską gminą Szczytno. Atuty ekonomiczne: niskie ceny gruntów, podaż produktów rolnych i drzewnych, rozwój przemysłu drzewnego, dostępność wykwalifikowanej kadry pracowniczej, dobrze rozwinięta infrastruktura, sieć dróg krajowych i linii kolejowych, liczne połączenia autobusowe. Główne sektory zatrudnienia to usługi turystyczne, administracja i produkcja.
Potencjał ludzki, edukacja
W mieście znajdują się cztery szkoły podstawowe i trzy szkoły średnie, które oferują możliwość kształcenia w szkołach policealnych, technikach i szkołach zawodowych. W mieście działa Akademia Policji, kształcąca przyszłych oficerów, w tym oficerów zagranicznych. W Olsztynie znajduje się Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, oferujący atrakcyjne kierunki studiów dostosowane do potrzeb rynku pracy. Większość mieszkańców Szczytna jest w wieku produkcyjnym.
Infrastruktura techniczna
Miasto Szczytno posiada dostęp do pełnej infrastruktury technicznej.
Dostępne są następujące sieci infrastrukturalne: energetyczne (napowietrzne i podziemne), wodociągowe i kanalizacyjne, ciepłownicze oraz telekomunikacyjne. Tereny pod inwestycje są uzbrojone lub istnieje możliwość podłączenia do istniejących sieci.