CO ROBIMY W LISTOPADZIE?

 

Tematy kompleksowe:

1. Rodzinne fotografie.

2. Nasz kraj, nasza okolica.

3.  Moje ciało.

4. Nadchodzi zima.

 

Cele:

- Nazywanie i rozpoznawanie emocji, umiejętność ich wyrażania, empatia, współdziałanie w grupie, szukanie wsparcia w trudnych sytuacjach.

- Uważne słuchanie tekstów literackich i muzycznych, doskonalenie mowy, budowanie słownictwa, przełamywanie nieśmiałości w wypowiedziach, autoprezentacja.

- Poznawanie kolejnych liter (i, d, u, l), rozwijanie analizy i syntezy słuchowej, ćwiczenia grafomotoryczne.

- Poznawanie cyfr (5, 6, 7), doskonalenie liczenia, klasyfikowania, rozróżniania kierunków w przestrzeni, wstęp do kodowania.

- Nazywanie członków rodziny, tworzenie drzewa genealogicznego, kształtowanie świadomości znaczenia rodziny, czerpanie satysfakcji z przebywania z bliskimi.

- Poznawanie symboli narodowych, hymnu, nazwy kraju, wdrażanie do dumy z bycia Polakiem i pozytywnego stosunku do ojczyzny.

- Poznawanie drzew, zwierząt na wsi i w lesie, zasad ochrony przyrody, obserwowanie zjawisk przyrodniczych, opieka nad ptakami zimą.

- Ćwiczenia dużej i małej motoryki, orientacji w przestrzeni i schemacie ciała, koordynacji wzrokowo-ruchowej, sprawności manualnej w działaniach plastyczno-technicznych.

- Słuchanie muzyki klasycznej i ludowej, poznawanie instrumentów, doskonalenie poczucia rytmu, nauka śpiewu, ruch przy muzyce, wyrażanie siebie w tańcu i śpiewie.

- Dbanie o zdrowie i higienę, wdrażanie zdrowych nawyków, poznawanie pojęcia oszczędzania, wartości pieniędzy, roli banku, uświadamianie różnic między potrzebami a zachciankami.

 

 

Wiersz:

 

 

„Co to jest Polska?”

(Czesław Janczarski)

 

– Co to jest Polska? –
Spytał Jaś w przedszkolu.
Polska – to wieś i las,
i zboże w polu,
i szosa, którą pędzi
do miasta autobus,
i samolot, co leci
wysoko, na tobą.
Polska – to miasto,
strumień i rzeka,
i komin fabryczny,
co dymi z daleka,
a nawet obłoki,
gdy nad nami mkną.
Polska to jest także twój rodzinny dom.
A przedszkole?
Tak – i przedszkole,
i róża w ogrodzie
i książka na stole.

 

 

Piosenka:

 

 

„11 listopada” 

 

 

1. Nasi przodkowie, duzi i mali

Dla nas tę Polskę odzyskali

Toczyli bitwy, sił nie szczędzili

Byśmy dziś w wolnej Polsce żyli.

 

Ref.: 11 listopada, to taka ważna data

 Polacy Polskę odzyskali 2x

Walczyli duzi oraz mali.

 

2. Biało – czerwona flaga na niebie

Powiewa mocno dziś dla ciebie

By tę historię każdy pamiętał

Niepodległości to ważne święto.

 

 

Ref.: 11 listopada, to taka ważna data

 Polacy Polskę odzyskali 2x

Walczyli duzi oraz mali.

 

Język angielski:

 

Tematy dla  pięciolatków:

1. Vegetables - nauka nazw warzyw w języku angielskim.

2. Do you like vegetables? - zabawa ruchowa. Utrwalenie nazw warzyw.

3. Vegetable song - śpiewanie piosenki w j. obcym.

4. I like cucumbers - wprowadzenie konstrukcji lubię/nie lubię-I like / I don't like.

 

Cele:

- wprowadzenie nazw warzyw,

- reagowanie na polecenia w języku angielskim,

- nauka tekstu piosenek w języku obcym,

- branie udziału w zabawach ruchowych oraz muzycznych.

 

Song/Piosenka:

Vegetable Song | Children's Songs by  The Singing Walrus

Carrot (carrot) - Cabbage (cabbage) - Broccoli (broccoli)
(One - two - three)
Let's chop some carrots
(Carrots na - na - na)
Let's chop some Cabbage
(Cabbage na - na - na)
Let's chop some Broccoli
(Broccoli na - na - na)
(Some vegetables for you and me)

Carrot - Cabbage - Broccoli
(Carrot - cabbage - broccoli)
(Some vegetables for you and me)
And we sing na - na - na
(Na - na - na)
And we sing na - na - na
(Na - na - na)
(Vegetables for you) (You!)
(Vegetables for me) (Me!)
(Vegetables for you and me)

Potato (potato) - Spinach (spinach) - Celery (celery)
(One - two - three)
Let's chop some potatoes
(Potatoes na - na - na)
Let's chop some Spinach
(Spinach na - na - na)
Let's chop some Celery
(Celery na - na - na)
(Some vegetables for you and me)

Potato - Spinach - Celery
(Potato - spinach - celery)
(Some vegetables for you and me)
And we sing na - na - na
(Na - na - na)
And we sing na - na - na
(Na - na - na)

Vegetables for you and me

One more time!
(Vegetables for you) (You!)
(Vegetables for me) (Me!)
Vegetables for you and me

Garlic (garlic) - Onion (onion) - Leek (leek)
(One- two- three)
Let's chop some garlic
(Garlic na - na - na)
Let's chop some onions
(Onions na - na - na)
Let's chop some leek
(Leek na - na - na)
(Some vegetables for you and me)

Garlic - Onion - Leek
(Garlic - onion - leek)
(Some vegetables for you and me)