CO ROBIMY WE WRZEŚNIU?
TEMATY KOMPLEKSOWE:
1. Czas na nowe przygody.
2. Nasze otoczenie.
3. Mamy swoje pasje.
4. Kolorowa jesień.
CELE:
-
Rozwijanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i wyrażania emocji, budowanie empatii i dobrej atmosfery w grupie.
-
Doskonalenie słuchania ze zrozumieniem, budowanie wypowiedzi, rozwijanie słownika.
-
Uczenie się współdziałania w parach i grupach, tworzenie wspólnego kodeksu.
-
Dbanie o higienę, zdrowie, bezpieczeństwo i otoczenie.
-
Liczenie, klasyfikowanie, wyciąganie wniosków, rozwijanie orientacji przestrzennej.
-
Rozwijanie wyobraźni, ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej, czerpanie radości z tworzenia.
-
Ćwiczenie motoryki dużej i małej, grafomotoryki, koordynacji ruchowej.
-
Poznawanie zjawisk przyrodniczych, eksperymentowanie, opieka nad zwierzętami, troska o przyrodę.
-
Znajomość norm obowiązujących w przedszkolu i poza nim, w tym zasad ruchu drogowego.
-
Rozwijanie twórczego myślenia, pomysłowości, umiejętności poszukiwania własnych rozwiązań.
WIERSZ:
Przez ulicę
(M. Strzałkowska)
Na czarnej jezdni lśnią białe pasy –
to dla przechodniów bezpieczne trasy.
Dzięki stojącym przy pasach światłom
przejść przez ulicę jest bardzo łatwo.
Światło czerwone zagradza drogę –
stoję i czekam, bo iść nie mogę.
A gdy się pali światło zielone,
idę spokojnie na drugą stronę.
Lecz gdy brak świateł, co też się zdarza,
muszę naprawdę bardzo uważać,
więc patrzę w lewo, w prawo, znów w lewo,
by nie pominąć wzrokiem niczego.
Jeśli pojazdów nie ma na drodze,
wtedy na drugą stronę przechodzę.
Przechodzę śmiało, ale uważam,
nic nie oglądam i nie rozmawiam.
Kierowca widzi pasy z daleka,
gdy ktoś przechodzi – staje i czeka,
więc każdy pieszy bardzo się cieszy,
idąc bezpiecznie przejściem dla pieszych.
PIOSENKA:
Pytaki
(słowa i muzyka: Ewa Krysian)
My starszaki przedszkolaki
nazywamy się Pytaki.
Gdy w przedszkolu nasze panie
idą nam na powitanie,
zadajemy im pytanie:
Czemu ziemia wisi w chmurach,
jak na niewidzialnych sznurach?
I dlaczego księżyc chodzi
bez baterii i podłogi,
i bez ani jednej nogi?
Ref.: Czemu to tak, czemu to siak?
Czemu się kręci ten ogromny świat?
Czemu to tam, czemu to tu?
Czemu tam jest góra, a tuł?
Czemu tam jest góra, a tuł? (tekst powtarza się w refrenie i zwrotkach)
JĘZYK ANGIELSKI:
Tematy zajęć dla dzieci pięcioletnich:
1. Hello. How are you? - nauka zabawy ruchowej do piosenki na powitanie.
2. What's Your Favorite Color? - nauka słów i zwrotów użytych w piosence.
3. Where’s a red car? - określanie koloru przy zabawach muzycznych.
4. Revision - utrwalenie nazw kolorów w języku obcym.
Song/Piosenka:
What's Your Favorite Color? By Super Simple Songs
My favorite color’s blue, how ‘bout you, how ‘bout you?
My favorite color’s blue, how ‘bout you, how ‘bout you?
“Red!”
My favorite color’s red, I like red, I like red!
My favorite color’s red, I like red, I like red!
Colors, colors,
What’s your favorite color?
Colors, colors,
What’s your favorite color?
“Green!”
My favorite color’s green, I like green, I like green!
My favorite color’s green, I like green, I like green!
“Yellow!”
My favorite color’s yellow, I like yellow, I like yellow!
My favorite color’s yellow, I like yellow, I like yellow!
Colors, colors,
What’s your favorite color?
Colors, colors,
What’s your favorite color?
“Orange!”
My favorite color’s orange, I like orange, I like orange!
My favorite color’s orange, I like orange, I like orange!
“Purple!”
My favorite color’s purple, I like purple, I like purple!
My favorite color’s purple, I like purple, I like purple!
Colors, colors,
What’s your favorite color?
Colors, colors,
What’s your favorite color?
Cele:
- nauka słownictwa dotyczącego kolorów w języku obcym,
- poznawanie nazw kolorów przedmiotów znajdujących się w pomieszczeniu,
- powtórzenie słów i zwrotów używanych w piosenkach,
- uczestniczenie w zabawach muzycznych i ruchowych.