RAMOWY ROZKŁAD DNIA

 

 

06:00 - 08:15

Zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym, czynności porządkowe, ćwiczenia poranne, schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskutowanie, zabawy ruchowe.

 08:15 - 08:30

Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów.

 08:30 – 09:00

I śniadanie, wpajanie zasad dobrego zachowania się podczas posiłku, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.

 09:00 – 10:15

Zintegrowania działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową . Zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową , zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu (zajęcia religii, zajęcia z języka obcego nowożytnego) według wybranego programu wychowania przedszkolnego. Gry i zabawy ruchowe.

 10:15 – 10:30

II śniadanie

 10:30 – 11:15

Zabawy i gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne.

 11:15 – 11:30

Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowo-higieniczne.

 11:30 – 12:00

Obiad

 12:00 – 13:45

Leżakowanie – grupy młodsze.

 12:00 – 12:15

Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki – grupy starsze.

 12:15 – 13:30

Zabawy dowolne w sali lub na świeżym powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiedzę, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy zintegrowane, rysowanie, zabawy tematyczne.

 13:45 – 14:00

Czynności samoobsługowe i porządkowe przygotowujące do podwieczorku.

 14:00 – 14:30

Podwieczorek

 14:30 – 16:30

Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, prace wyrównawcze, indywidualne, zabawy dowolne wg zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci.