RAMOWY ROZKŁAD DNIA GRUPA MŁODSZA

6.00 – 8.15
Powitanie i schodzenie się dzieci do przedszkola
zabawy w kącikach zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci
zabawy integrujące grupę
zabawy tematyczne, konstrukcyjne
zabawy i ćwiczenia ogólnorozwojowe rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, sprawność grafomotoryczną, umiejętności językowe, matematyczne itp.
praca indywidualna lub w małych zespołach wspomagająca rozwój dziecka
rozwijanie indywidualnych zdolności i zainteresowań dzieci
kontakty z rodzicami,
zabawa poranna

8.15 – 9.00
przygotowanie do śniadania
czynności higieniczne
czynności samoobsługowe
pełnienie dyżurów
śniadanie

9.00 – 10.15
zintegrowana działalność edukacyjna
zajęcia i zabawy edukacyjne z obszaru rozwoju fizycznego, społecznego, emocjonalnego, poznawczego
zabawy ruchowe

10.15 – 10.30
II śniadanie

10.30 – 11.15
spacery, wycieczki
zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, w parku itp. lub w sali (w zależności od panujących warunków atmosferycznych)
zabawy ruchowe, gry sportowe, obserwacje przyrodnicze,
zabawy badawcze i eksperymentowanie
zabawy konstrukcyjno – techniczne
prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze
wspieranie działań twórczych (kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą)
rozmowy indywidualne z dziećmi

11.15 – 12.00
przygotowanie do obiadu
czynności porządkowo – higieniczne
obiad

12.00 – 13.40
poobiedni relaks z bajką, słuchanie bajek, opowiadań … czytanych przez nauczyciela

13.40 – 14.30
przygotowanie do podwieczorku
podwieczorek
czynności porządkowo – higieniczne

14.30 – 16.30
zabawy dydaktyczne
zabawy i ćwiczenia ogólnorozwojowe
działania indywidualne lub w małym zespole podejmowane z inicjatywy dziecka zabawy według zainteresowań dzieci
gry stolikowe i dywanowe
rozwijanie indywidualnych zdolności i zainteresowań dzieci
praca indywidualna lub w małym zespole wspomagająca rozwój dziecka
rozmowy indywidualne z dziećmi
rozmowy indywidualne z rodzicami
czynności porządkowe
pożegnanie i rozchodzenie się dzieci.

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA GRUPA STARSZA

6.00 – 8.15
Powitanie i schodzenie się dzieci do przedszkola zabawy w kącikach zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci zabawy integrujące grupę zabawy tematyczne, konstrukcyjne
zabawy i ćwiczenia ogólnorozwojowe rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, sprawność grafomotoryczną, umiejętności językowe, matematyczne itp.
praca indywidualna lub w małych zespołach wspomagająca rozwój dziecka
kontakty z rodzicami
ćwiczenia poranne

8.15 – 9.00
przygotowanie do śniadania|
czynności higieniczne
czynności samoobsługowe
pełnienie dyżurów
śniadanie

9.00 – 10.15
zintegrowana działalność edukacyjna
zajęcia i zabawy edukacyjne z obszaru rozwoju fizycznego, społecznego, emocjonalnego, poznawczego
ćwiczenia gimnastyczne

10.15 – 10.30
II śniadanie

10.30 – 11.15
spacery, wycieczki, zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym,
na boisku, w parku itp. lub w sali (w zależności od panujących warunków atmosferycznych), zabawy ruchowe, gry sportowe, obserwacje przyrodnicze
zabawy badawcze i eksperymentowanie
zabawy konstrukcyjno – techniczne
prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze
wspieranie działań twórczych (kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą)
rozmowy indywidualne z dziećmi

11.15 – 12.00
przygotowanie do obiadu
czynności porządkowo – higieniczne
obiad

12.00 – 12.30
poobiedni relaks z bajką, słuchanie bajek, opowiadań … czytanych przez nauczyciela ćwiczenia relaksacyjne

12.30 – 14.00
zabawy dydaktyczne
zabawy i ćwiczenia ogólnorozwojowe oraz utrwalające wiadomości i umiejętności dzieci z zajęć edukacyjnych
działania podejmowane z inicjatywy dziecka
działania rozwijające zdolności i zainteresowania dzieci
zajęcia dodatkowe
praca indywidualna lub w małym zespole z dzieckiem o nieharmonijnym rozwoju rozwijanie indywidualnych zdolności i zainteresowań dzieci
zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym

14.00 – 14.30
przygotowanie do podwieczorku
podwieczorek
czynności porządkowo – higieniczne

14.30 – 16.30
zabawy dydaktyczne
zabawy i ćwiczenia ogólnorozwojowe
działania indywidualne lub w małym zespole podejmowane z inicjatywy dziecka zabawy według zainteresowań dzieci
gry stolikowe i dywanowe
rozwijanie indywidualnych zdolności i zainteresowań dzieci
praca indywidualna lub w małym zespole wspomagająca rozwój dziecka
rozmowy indywidualne z dziećmi
rozmowy indywidualne z rodzicami
czynności porządkowe
pożegnanie i rozchodzenie się dzieci.